19 Ocak 2016 Salı

ESNAF LOKANTASI / MURAT ŞAHİN






       Ne Hissediyorsan Onu yap, Aynı Duyguları Bir Daha Hissedemeyebilirsin





Soğuk havaların etkisiyle yorgan döşek yataklara düşmemek elde değil. Minik oğlumun da küçük bedeni daha fazla direnemeyip hasta oldu ne yazık ki. Günlerdir çok zor nefes alıyor ve geceleri neredeyse hiç uyuyamıyor doktorun verdiği ilaçlar ne zaman etkisini gösterecek diye üzgün ve telaşlı bir bekleyiş içerisindeyim. Oğlumu böyle acı çekerken görmek yüreğimi parçalara ayırıyor. İNŞAALLAH tez vakitte şifa bulur Rabbim tüm hastalara YA ŞAFİ isminin hürmetine şifa versin.
Bugün farklı bir kitaba yorum yapacağım ismi ESNAF LOKANTASI kulağa ne kadar hoş geliyor isi değil mi? İlk önce kitabın tanıtım bültenine oradan da yorumuma geçeceğim ;)








Yazar: Murat Şahin
   Tür: Hikaye
                                                     Yayıncı: Minval Yayınları                                                   Sayfa: 128


‘Buralarda esnaf lokantası var mı?’ Onu ilk o gün gördüm. Yaşadığım küçük ka­sabaya yeni geldiği belliydi. Giyimi bizden farklıydı. Sözcükler ağzından tane tane dökülüyor ve tok bir sesle konuşuyordu. … Henüz on beş yaşındaydım. Zamanımın çoğunu oku­maya ve futbola ayırıyordum. Şiirle yatıp öyküyle kal­kıyordum. Edebiyat lafı geçti mi akan sular dururdu. … ‘Yeni hocayı neden sevmedin?’ ‘Anarşistmiş. Babam dedi ki, böyle adamlar burayı karıştırır.’ ‘Ağabey bu şairi tanıyor musun?’ diye sordum. ‘Bili­yor musun, bu kitabı bana senden önceki edebiyat öğret­menimiz hediye etmişti. Defalarca okudum.’ ‘Çok yakından tanıyorum.’ ‘İnanmıyorum, o kadar çok kafa yordum ki bilemez­sin. Kimdir? Bana biraz anlatır mısın?’ ‘O şair benim.’ ‘Canım ağabeyim, beni makaraya alma.’ ‘Ne makarası İhsan, o kadar hukukumuz olsun.’ ‘Nasıl olur ama ağabey. Burada Nevzat Çorum* yazı­yor.’ ‘Bir dönem şiir yayınlatmam yasak olduğu için tak­ma isim kullanmıştım.’” Murat Şahin, küçük harflerle büyük dünyaları kuran insanları iyi tanıyor. Esnaf Lokantası’nda sessizliklerini çığlık gibi yaşayan, alçak gönüllü hayatlarını birbirlerinin yüreklerine yaslanarak sürdüren; kimi aşka uzak, kimi kavuşmanın eşiğinde, kimi savrulan anılarıyla baş başa “bizden” birileri var. O insanların bir yanı biziz, bir yanı başkası… Ama insanoğlunun büyük serüveninden, o tragedyadan herkes payını almış. Murat Şahin’in insanlarını tanıyorsunuz aslında. Sokakta, otobüslerde, trenlerde, çay ocaklarında, servislerde hep onlar var. Kim bilir, yıkık kaşlarının altından belki size de bakıyor, hikâyelerine alıyorlardır. Esnaf Lokantası’nı okuduktan sonra tıpkı Montaigne’in dediği gibi, “karnı doymuş bir davetli” olarak kalkıp gidecek misiniz, bilemem! Aydoğan Yavaşlı *Yusuf Atılgan, gerçekte kayınbiraderine ait olan bu ismi eserlerinde sıklıkla mahlas olarak kullanmıştır.



Kitap hakkındaki düşüncelerime gelince ; Kitabı 1-2 saatte bitirdim gayet akıcıydı yazarımız sade bir dil kullanarak anlatmış hikayelerini. Kitabımız 15 hikayeden oluşuyor. Kitabı okurken basit bir hikaye okumuş gibi değil de sanki içinde öğrenmemiz gereken şeyler varmış gibi hissediyor insan. Yazarımızın hikayelerindeki kahramanları sanki bizlerden biriymiş aynı mahallede oturmuşuz her sabah karşılaşıp selam vermiş gibi geliyor. Öyle içten ve samimi hikayeler ki üzerinde kestane pişen ışığı tavana vurup odayı aydınlatan yanına oturduğumuz sobanın verdiği sıcaklık gibi ısıtıyor içimizi. İçinde barındırdığı duygular alıp götürüyor sizi o dünyaya kimi yerde gözleriniz doluyor kimi yerde bir tebessüm gelip yerleşiyor yüzünüze. Velhasıl kelam ben bu kitabı beğendim yazarımızın kalemine sağlık güzel bir haberim de var ;) Yazarımızın yeni kitabı da çıktı ismi ''SON TREN'' yazarımıza başarılar ve bol bol okuyucu diliyorum. 

Kitapta Yer Alan Hikayelerin İsimleri
1- Sanrı
2- Hoş geldin baba
3- Esnaf Lokantası
4- Kaptan
5- Baston
6- Bir çift terlik
7- Anne git başımdan!
8- Leblebi
9- Şut ve şangırrrrrrr
10- Kan kardeş
11- Şans, talih, kader, kısmet
12- Üç salakşörler
13- İki film birden
14- Dönme dolap dönüyor
15- Boyacı sandığı



Kitaptan Bir Alıntı

''Sokak çocuğu nedir? Annesi, babası çalışan, evde yalnız kalan, sürekli sokakta ve üstü devamlı toz, kir, pislik içinde olan, kışın sürekli burnu akan, sümüğünü koluna silen ''Suratını köpek yalasa doyar,'' sözlerine maruz kalmış çocuklar.''





1 yorum:

  1. Kitabın adı çok ilgimi çekmişti.Ancak okuma fırsatı bulamamıştım.Alınıp okunacaklar listesine girdi.Kitabı o kadar güzel yorumlamışsınız ki.Okumuş kadar oldum sanki. 📚😀

    YanıtlaSil

Sayfa Başına Dön